GeoGet

Complete geocaching solutions

User Tools

Site Tools


user:skript:stator:stator-diagnostickyprofil

Stator - diagnostický profil

Tento profil je učen pro nalezení většiny problémů, které se mohou vyskytnout ve vaší databázi a následně způsobit chyby ve statistikách - od špatného počtu nálezů až po chybové hlášky (a nevytvoření statistik). Jelikož je součástí Statoru už při jeho instalaci, nemusíte ho nikde stahovat ani instalovat. Stačí mít jen správnou verzi Statoruod 1.3.1.10

Pokud máte nějaké potíže, nebo se vám nezdá, co Stator vygeneroval do vašich statistik, je spuštění tohoto profilu jedním z prvních kroků, které byste měli podniknout. Mějte ale na paměti, že není všemocný a nemůže tedy odhalit úplně všechny problémy.

Autoři

  • gord, Gord - profil, připomínky k návodu
  • petulinka1 - návod na opravu chyb, připomínky k profilu, anglická verze profilu

Jak na to

V nastavení Statoru (barevný puzzlík na toolbaru) klikněte na záložku Hlavní nastavení a z roletky vyberte profil s názvem Diagnostic. Počkejte pár vteřin (než se změní hodnoty v ostatních políčkách) a v dolní části klikněte na tlačítko Uložit+náhled. To vám ulehčí práci - ihned po proběhnutí všech příkazů se otevře v prohlížeči výsledek a nemusíte ho potom složitě hledat.

Samozřejmostí je, že poté, co se pokusíte opravit chyby, spustíte profil pro kontrolu ještě jednou. Pokud bude vše v pořádku, neměl by již Statoru bránit v práci žádný nepořádek v databázi. V seznamu jsou uvedeny problematické situace, na které se diagnostický profil zaměřuje. Kliknutím na název zobrazíte stručný návod na opravu problému.


Kontroly celé databáze

Chybné souřadnice

Chybné souřadnice

  • Zobrazte si všechny keše, které kontrola vypíše, v okně GeoGetu (stačí kliknout pravým tlačítkem na GC kód keše a zkopírovat odkaz, nebo zkopírovat kód samotný, keš se pak sama objeví v okně GG). Označte je, klikněte na jednu z nich pravým tlačítkem myši a vyberte možnost “Aktualizovat kešky”. Zobrazí se vám okno, kde stačí vybrat možnost “Jen základní informace” a kliknout na OK.
  • Pokud to váš problém nevyřeší, je tu ještě několik dalších možností
    1. SQL (kdo ho umí, ten si jistě poradí) nebo
    2. keš trvale smazat z databáze - pravý klik na postižené kešky → “Trvale smazat” a následně znovu importovat do databáze GeoGetu. Před smazáním si pro jistotu někam poznamenejte GC kódy dotčených keší.
  • :?: Příčinou byl nejspíše import keší ze špatně připraveného GPX. Druhou možností je, že keš je pouze pro Premium member uživatele (PMO), ale nalezená BM (Basic member) uživatelem. V takovém případě se k souřadnicím dostanete jedině tak, že o ně někoho (PM) požádáte.

Chybné hodnoty obtížnosti/terénu

Chybné hodnoty obtížnosti/terénu

  • Zobrazte si všechny keše, které kontrola vypíše, v okně GeoGetu (stačí kliknout pravým tlačítkem na GC kód keše a zkopírovat odkaz, nebo zkopírovat kód samotný, keš se pak sama objeví v okně GG). Označte je, klikněte na jednu z nich pravým tlačítkem myši a vyberte možnost “Aktualizovat kešky”. Zobrazí se vám okno, kde stačí vybrat možnost “Jen základní informace” a kliknout na OK.
  • :?: Příčinou byl nejspíše import keší ze špatně připraveného GPX.

Existence sirotků - waypointy bez rodičovských keší

Existence sirotků - waypointy bez rodičovských keší

  • Vymazání sirotků je možné buďto pomocí opravného “fix-pluginu” (menu Pluginy - Oprava databáze) nebo pomocí SQL dotazu.
  • :?: Běžnými úpravami v Geogetu by ke vzniku sirotů docházet nemělo. Příčinou je asi ruční úprava databáze bez odpovídajících znalostí upravujícího, případně nějaká havárie databáze.

Keše bez tagu Elevation (nadmořská výška)

Keše bez tagu Elevation (nadmořská výška)

  • Pokud chcete mít ve statistikách i údaje o nadmořské výšce keší, je třeba před samotným Statorem spustit i plugin Elevation. Ten najdete buďto na toolbaru přímo v Geogetu mezi ostatními ikonkami nebo v menu Pluginy.
  • V nejnovějších verzích GeoGetu už je možné použít funkci, která přiřadí informace o nadmořské výšce automaticky po každém importu dat. Najdete ji v menu NástrojeNastavení → záložka Získávání dat. Ve spodní části okna je zatržítko “Po importu přiřadit nadmořskou výšku, územní data a časové zóny”. Jeho zaškrtnutí bude mít na svědomí následné automatické přidělení těchto informací.

Keše v ČR bez tagu divideru (okres, kraj)

Keše v ČR bez tagu divideru (okres, kraj)

  • Pro vybravovací mapy (např. kraje, okresy - nejen v ČR) je třeba použít údaje, které přidává do tzv. tagů plugin Divider. Pokud tyto tagy u keší chybí, nebude možné některé vybarvovací mapy vytvořit.
  • V nejnovějších verzích GeoGetu už je možné použít funkci, která přiřadí informace z pluginu Divider automaticky po každém importu dat. Najdete ji v menu NástrojeNastavení → záložka Získávání dat. Ve spodní části okna je zatržítko “Po importu přiřadit nadmořskou výšku, územní data a časové zóny”. Jeho zaškrtnutí bude mít na svědomí následné automatické přidělení těchto informací.
  • Pro jednoduchost se kontrolují pouze tagy CZ kraj a CZ okres. Předpokládá se, že když jsou přiděleny tyto dva tagy, byl divider spuštěn a jsou nastaveny i tagy ostatní (městská část, pověřený úřad, …)


Kontroly nalezených keší

Nalezené keše bez nálezového logu

Nalezené keše bez nálezového logu

  • Keše, které jsou v databázi označeny jako nalezené, ale není k nim stažen nálezový log, nejsou nijak neobvyklé. Samo o sobě to není nijak na škodu, problém nastává hlavně ve chvíli, kdy v databázi není žádný z nálezových logů. Řešení je snadné - v menu Databáze → Import → Aktualizovat vaše nálezy.
  • Největší problém ale nastává u LAB keší. Ty samy o sobě žádný log ani mít nemohou (děkujte Groundspeaku). Řešení jsou hned dvě - buďto zvládnete bez logů a LABky budete ve výpisu diagnostického profilu ignorovat, nebo můžete někoho požádat (pokud nevíte, jak na to), aby vám vyrobil “falešné” GPX, kde bude log vytvořen, ale zůstane tak jen pro databázi, na stránce LABky se neobjeví (ani nemůže LABky žádné stránky na gc.com nemají). Druhou možností je vytvořit si log jen v databázi pomocí pluginu LogsRepair, který od verze 1.2.3 toto umožňuje.
  • V mizivém procentu případů se ale stane, že keš je např. retractnuta (zrušení publikace) a k jejímu logu se buďto nedostanete, nebo už ani nemáte možnost zalogovat. Zkuste najít a požádat někoho, kdo by měl ve své databázi Váš log, aby Vám poskytl GPX soubor s touto keší. Pokud nikoho nenajdete, řešení je stejné jako u LAB keší.

Nalezené keše s více než jedním nálezovým logem

Nalezené keše s více než jedním nálezovým logem

  • V případě, že se vám nedopatřením podařilo zalogovat jednu keš dvakrát, ačkoliv jste ji našli pouze jednou, je řešením onen log navíc smazat. A to nejen v GeoGetu, ale i v listingu dané keše. Jinak se totiž bude tento log neustále “vracet” do databáze.
  • V první řadě zkontrolujte a případně smažte přebytečný log na serveru. Pak aktualizujte své nálezy (menu Databáze → Import → Aktualizovat vaše nálezy). Jestliže na serveru přebytečný log nenajdete, stačí jej smazat z databáze pomocí pluginu LogsRepair.
  • Pokud máte na keši více logů záměrně, ničemu to nevadí a keš můžete v tomto výpise ignorovat.

Keše s nálezovým logem neoznačené jako nalezené

Keše s nálezovým logem neoznačené jako nalezené

  • Řešení máte celkem dvě - buďto označit nález ručně (pravé tlačítko myši na kešku → Nastavit nález) nebo zkusit stáhnout nálezy pomocí volby Stáhnout vaše nálezy, která znovu stáhne všechny vaše logy a keš označí jako nalezenou.
  • Nejčastější příčinou tohoto problému ale bývá změna nicku. Více o tomto problému zde.

Keše s rozdílným datem nálezu a logu

Keše s rozdílným datem nálezu a logu

  • Ukliknout v datu se může každý z nás, důležité je ale pak přijít na to, které datum je správné - a to špatné opravit. Pokud bylo špatné datum přímo v logu, je třeba log po opravě znovu stáhnout - menu Databáze → Import → Aktualizovat vaše nálezy.

Nalezené keše bez zadaného času nálezu

Nalezené keše bez zadaného času nálezu

  • Tato kontrola vyhledává keše s časem nálezu 00:00, ale jen v tom případě, že máte alespoň jednu keš s jiným časem nálezu a je tedy rozumný předpoklad, že čas zadáváte a evidujete.
  • Protože geogacing.com čas nálezu nijak neeviduje, je čas 00:00 příznakem nezadané hodnoty času nálezu.
  • Jestliže čas nálezu v Geogetu evidujete a opravdu jste kešku našli v čase 00:00, musíte zadat čas alespoň o minutu odlišný. Statistiky tím nebudou nijak ovlivněny, prototože Stator žádnou “minutovou” statistiku nedělá. Naopak keše s časem nálezu 00:00 jsou automaticky ze všech časových statistiky vynechány a není jim přiřazován ani tag SvětloTma.

Keše s nesmyslným datem založení

Keše s nesmyslným datem založení

  • Kontroluje se datum založení keše proti počátku Geocachingu. Pokud má keška nastaveno datum dřívější, je hlášena chyba.
  • Někteří autoři (např. Alke04) nastavují toto datum na nesmyslné hodnoty, zřejmě podle toho něco svého poznamenávaji.
  • Pokud Stator na takové datum narazí, nastaví rok 2000 a s takto upraveným datem pak počítá. Statistika podle data založení je pak zkreslena.
  • Stator o tom informuje do logu (soubor Stator.log)
  • Je možné datum založení keše opravit ručně - prevé myšítko, Upravit keš a nastavit datum založení, ale po aktualizaci keše bude datum opět nastaveno na to, které použil autor.


Kontroly vlastních keší

Vlastní keše bez logů

Vlastní keše bez logů

  • Stažení logů je velice jednoduché - pravým tlačítkem myši klikněte na keš a vyberte možnost Stáhnout logy. V následujícím okně zaškrtněte Stáhnout všechny logy a kliknout na OK. Pak už stačí jen počkat. Pokud je na keši hodně logů, může se stát, že vyskočí okno, které informuje o vyčerpání limitu. Není se ale čeho bát - po uplynutí jedné minuty bude stahování samo pokračovat dál.
  • Pokud vaši keš ještě nikdo nenašel, tak nezbývá, než na nějakého nálezce počkat a logy stáhnout až po jeho zalogování.


user/skript/stator/stator-diagnostickyprofil.txt · Last modified: 2018/01/03 12:38 by gord