GeoGet

Complete geocaching solutions

User Tools

Site Tools


user:skript:stator:stator-diagnostickyprofil

This is an old revision of the document!


Stator - diagnostický profil

Tento profil je učen pro nalezení většiny problémů, které se mohou vyskytnout ve vaší databázi a následně způsobit chyby ve statistikách - od špatného počtu nálezů až po chybové hlášky (a nevytvoření statistik). Jelikož je součástí Statoru už při jeho instalaci, nemusíte ho nikde stahovat ani instalovat. Stačí mít jen správnou verzi Statoru. K dnešnímu dni (18.10.2015) je zatím jen v testovací (tedy nepublikované) verzi - není tedy možné ho zatím použít.FIXME

Pokud máte nějaké potíže, nebo se vám nezdá, co Stator vygeneroval do vašich statistik, je spuštění tohoto profilu jedním z prvních kroků, které byste měli podniknout. Mějte ale na paměti, že není všemocný a nemůže tedy odhalit úplně všechny problémy.

Součástí tohoto návodu je i FAQ - tedy odpovědi na často pokládané otázky. Můžete tu tak najít i řešení problémů, které diagnostický profil není schopen odhalit.

Autoři

  • gord, Gord - profil, připomínky k návodu
  • petulinka1 - návod na opravu chyb, připomínky k profilu

Jak na to

V nastavení Statoru (barevný puzzlík na toolbaru) klikněte na záložku Hlavní nastavení a z roletky vyberte profil s názvem Diagnostic. Počkejte pár vteřin (než se změní hodnoty v ostatních políčkách) a v dolní části klikněte na tlačítko Uložit+náhled. To vám ulehčí práci - ihned po proběhnutí všech příkazů se otevře v prohlížeči výsledek a nemusíte ho potom složitě hledat.

Samozřejmostí je, že poté, co se pokusíte opravit chyby, spustíte profil pro kontrolu ještě jednou. Pokud bude vše v pořádku, neměl by již Statoru bránit v práci žádný nepořádek v databázi.

Problémy vyhledávané diagnostickým profilem

V seznamu jsou uvedeny problematické situace, na které se diagnostický profil zaměřuje. Kliknutím na název zobrazíte stručný návod na opravu problému.


Kontroly celé databáze

Chybné souřadnice

Chybné souřadnice

  • Zobrazte si všechny keše, které kontrola vypíše, v okně GeoGetu (stačí kliknout pravým tlačítkem na GC kód keše a zkopírovat odkaz, nebo zkopírovat kód samotný, keš se pak sama objeví v okně GG). Označte je, klikněte na jednu z nich pravým tlačítkem myši a vyberte možnost “Aktualizovat kešky”. Zobrazí se vám okno, kde stačí vybrat možnost “Jen základní informace” a kliknout na OK.
  • Pokud to váš problém nevyřeší, je tu ještě několik dalších možností - SQL (kdo ho umí, ten si jistě poradí) nebo keš trvale smazat z databáze - pravý klik na postižené kešky → “Trvale smazat” a následně znovu importovat do databáze GeoGetu. Před smazáním si pro jistotu někam poznamenejte GC kódy dotčených keší.
  • :?: Příčinou byl nejspíše import keší ze špatně připraveného GPX. Druhou možností je, že keš je pouze pro Premium member uživatele (PMO), ale nalezená BM (Basic member) uživatelem. V takovém případě se k souřadnicím dostanete jedině tak, že o ně někoho (PM) požádáte.

Chybné hodnoty obtížnosti/terénu

Chybné hodnoty obtížnosti/terénu

  • Zobrazte si všechny keše, které kontrola vypíše, v okně GeoGetu (stačí kliknout pravým tlačítkem na GC kód keše a zkopírovat odkaz, nebo zkopírovat kód samotný, keš se pak sama objeví v okně GG). Označte je, klikněte na jednu z nich pravým tlačítkem myši a vyberte možnost “Aktualizovat kešky”. Zobrazí se vám okno, kde stačí vybrat možnost “Jen základní informace” a kliknout na OK.
  • :?: Příčinou byl nejspíše import keší ze špatně připraveného GPX.

Keše bez tagu Elevation (nadmořská výška)

Keše bez tagu Elevation (nadmořská výška)

  • Pokud chcete mít ve statistikách i údaje o nadmořské výšce keší, je třeba před samotným Statorem spustit i plugin Elevation. Ten najdete buďto na toolbaru přímo v Geogetu mezi ostatními ikonkami nebo v menu Pluginy.
  • V nejnovějších verzích GeoGetu už je možné použít funkci, která přiřadí informace o nadmořské výšce automaticky po každém importu dat. Najdete ji v menu NástrojeNastavení → záložka Získávání dat. Ve spodní části okna je zatržítko “Po importu přiřadit nadmořskou výšku, územní data a časové zóny”. Jeho zaškrtnutí bude mít na svědomí následné automatické přidělení těchto informací.

Keše v ČR bez tagu divideru (okres, kraj)

Keše v ČR bez tagu divideru (okres, kraj)

  • Pro vybravovací mapy (např. kraje, okresy - nejen v ČR) je třeba použít údaje, které přidává do tzv. tagů plugin Divider. Pokud tyto tagy u keší chybí, nebude možné některé vybarvovací mapy vytvořit.
  • V nejnovějších verzích GeoGetu už je možné použít funkci, která přiřadí informace z pluginu Divider automaticky po každém importu dat. Najdete ji v menu NástrojeNastavení → záložka Získávání dat. Ve spodní části okna je zatržítko “Po importu přiřadit nadmořskou výšku, územní data a časové zóny”. Jeho zaškrtnutí bude mít na svědomí následné automatické přidělení těchto informací.
  • Pro jednoduchost se kontrolují pouze tagy CZ kraj a CZ okres. Předpokládá se, že když jsou přiděleny tyto dva tagy, byl divider spuštěn a jsou nastaveny i tagy ostatní (městská část, pověřený úřad, …)


Kontroly nalezených keší

Nalezené keše bez nálezového logu

Nalezené keše bez nálezového logu

  • Keše, které jsou v databázi označeny jako nalezené, ale není k nim stažen nálezový log, nejsou nijak neobvyklé. Samo o sobě to není nijak na škodu, problém nastává hlavně ve chvíli, kdy v databázi není žádný z nálezových logů. Řešení je snadné - v menu Databáze → Import → Aktualizovat vaše nálezy.
  • Největší problém ale nastává u LAB keší. Ty samy o sobě žádný log ani mít nemohou (děkujte Groundspeaku). Řešení jsou hned dvě - buďto zvládnete bez logů a LABky budete ve výpisu diagnostického profilu ignorovat, nebo můžete někoho požádat (pokud nevíte, jak na to), aby vám vyrobil “falešné” GPX, kde bude log vytvořen, ale zůstane tak jen pro databázi, na stránce LABky se neobjeví (ani nemůže LABky žádné stránky na gc.com nemají). Druhou možností je vytvořit si log jen v databázi pomocí pluginu LogsRepair, který od verze 1.2.3 toto umožňuje.
  • V mizivém procentu případů se ale stane, že keš je např. retractnuta (zrušení publikace) a k jejímu logu se buďto nedostanete, nebo už ani nemáte možnost zalogovat. Zkuste najít a požádat někoho, kdo by měl ve své databázi Váš log, aby Vám poskytl GPX soubor s touto keší. Pokud nikoho nenajdete, řešení je stejné jako u LAB keší.

Nalezené keše s více než jedním nálezovým logem

Nalezené keše s více než jedním nálezovým logem

  • V případě, že se vám nedopatřením podařilo zalogovat jednu keš dvakrát, ačkoliv jste ji našli pouze jednou, je řešením onen log navíc smazat. A to nejen v GeoGetu, ale i v listingu dané keše. Jinak se totiž bude tento log neustále “vracet” do databáze.
  • V první řadě zkontrolujte a případně smažte přebytečný log na serveru. Pak aktualizujte své nálezy (menu Databáze → Import → Aktualizovat vaše nálezy). Jestliže na serveru přebytečný log nenajdete, stačí jej smazat z databáze pomocí pluginu LogsRepair.
  • Pokud máte na keši více logů záměrně, ničemu to nevadí a keš můžete v tomto výpise ignorovat.

Keše s nálezovým logem neoznačené jako nalezené

Keše s nálezovým logem neoznačené jako nalezené

  • Řešení máte celkem dvě - buďto označit nález ručně (pravé tlačítko myši na kešku → Nastavit nález) nebo zkusit stáhnout nálezy pomocí volby Stáhnout vaše nálezy, která znovu stáhne všechny vaše logy a keš označí jako nalezenou.
  • Nejčastější příčinou tohoto problému ale bývá změna nicku. Více o tomto problému zde.

Keše s rozdílným datem nálezu a logu

Keše s rozdílným datem nálezu a logu

  • Ukliknout v datu se může každý z nás, důležité je ale pak přijít na to, které datum je správné - a to špatné opravit. Pokud bylo špatné datum přímo v logu, je třeba log po opravě znovu stáhnout - menu Databáze → Import → Aktualizovat vaše nálezy.


Kontroly vlastních keší

Vlastní keše bez logů

Vlastní keše bez logů

  • Stažení logů je velice jednoduché - pravým tlačítkem myši klikněte na keš a vyberte možnost Stáhnout logy. V následujícím okně zaškrtněte Stáhnout všechny logy a kliknout na OK. Pak už stačí jen počkat. Pokud je na keši hodně logů, může se stát, že vyskočí okno, které informuje o vyčerpání limitu. Není se ale čeho bát - po uplynutí jedné minuty bude stahování samo pokračovat dál.
  • Pokud vaši keš ještě nikdo nenašel, tak nezbývá, než na nějakého nálezce počkat a logy stáhnout až po jeho zalogování.


následující jsem přesunul (zatím zkopíroval) do FAQ

Co diagnostika neodhalila

Některé problémy není možné vyhledat kontrolou dat v databázi, třeba proto, že záleží na konfiguraci statistik. Následující chyby jsou

Celá databáze

Po změně nicku chybí spousta keší ve statistikách

Po změně nicku chybí spousta keší ve statistikách

  • Změnou nicku si tak trochu zavaříte - GeoGet není všemocný a vševědoucí, takže je třeba mu trochu víc pomoct - více zde.


Nalezené keše

Ve statistikách mi chybí některé nálezy

Ve statistikách mi chybí některé nálezy

  • Tady nezbývá, než chybějící nálezy stáhnout. Ať už jste BM nebo PM, VŽDYCKY dobře poslouží funkce Aktualizovat vaše nálezy. Tu najdete v menu Databáze → Import. Na stahování pomocí GeoJarry zapomeňte - už není potřeba. Zmíněná funkce v menu GeoGetu je legální a dostupná všem bez rozdílu členství, pohlaví, rasy, náboženského vyznání nebo počtu nálezů.

V seznamu všech nálezů zobrazených ikonami chybí některé nálezy

V seznamu všech nálezů zobrazených ikonami chybí některé nálezy

  • Pokud má alespoň jedna nalezená keška tag SvetloTma, zobrazují se jen ty nalezené keše, který jej mají a znázorňuje se i to, zda je keška nalezena za světla nebo za tmy. Pokud žádná keška tag SvetloTma nemá přiřazen, jsou do seznamu zařazeny všechny nalezené keše.
  • Jestliže tedy v seznamu všechny keše nemáte, pravděpodobně jde o první případ a mělo by stačit spustit plugin SvetloTma. Doporučuji tento plugin spouštět buď po každé aktualizaci vlastních nálezů nebo před spuštěním Statoru.

V puntíkatých mapách chybí puntíky

V puntíkatých mapách chybí puntíky

  • Pro zobrazení puntíků na místech nalezených keší se používají data uložená na serveru geocaching.cz. Proto je třeba mít na tomto serveru založený účet a v nastavení GeoGetu (Pluginy → Správce pluginů → Konfigurace pluginů → geocaching-cz) zadány přístupové údaje k účtu. Jinak nebude možné nahrát vaše nálezy na server a tudíž ani zobrazit puntíkaté mapy.
  • Pokud účet na geocaching.cz máte a máte i správně nastavené údaje, stačí jít do menu Pluginy a spustit plugin “Geocaching.cz nálezy”, který nahraje vaše nálezy na server. Pokud se objeví nějaké problémy při nahrávání, jedná se nejčastěji o problém způsobený špatným zadáním nicku/hesla, nebo tím, že jste se dlouho nepřihlásili na geocaching.cz. Zkuste se přihlásit přímo na stránkách a poté nahrávání opakovat.

FTF tabulka je prázdná

FTF tabulka je prázdná

  • FTF tabulka se vypisuje na základě TAGů přiřazených keším, na nichž jste dosáhli umístění na bedně. Detekce z logů zatím není možná (zejm. pro velké riziko chybovosti). Pokud máte na keši například STF, je nutné jí tento TAG přiřadit. Pravý klik na keš → Změnit tagy → název TAGu bude VŽDY FTF, hodnota tagu podle toho, kolikátí na bedně jste byli. V případě TTF bude název FTF, hodnota TTF.
  • Po doplnění tagů už bude tabulka naplněna.

Milníky jsou špatně seřazeny

Milníky jsou špatně seřazeny

  • Ke správnému řazení milníků (zejm. v rámci jednoho dne) je nutné, aby byl v nastavení Statoru vybrán správný způsob řazení nálezů. To je nejčastěji potřeba v případě, že nemáte u keší zapsaný čas nálezu. Pokud v takovém případě logujete keše v pořadí, v jakém byly nalezeny, stačí otevřít Stator (barevný puzzlík) a na záložce Hlavní nastavení v pravé části najít roletku pro řazení nálezů a vybrat správnou metodu - tedy takovou, která obsahuje alespoň “ID logu”.

Nesedí počty keší ve vybarvovacích mapách

Nesedí počty keší ve vybarvovacích mapách

  • Ve většině případů se nejedná o chybu jako takovou. Možností pro určování, ve kterém kraji/státě/čemkoliv keš je, je hned několik, ale zejm. u jednotek menších než kraje, není příliš jednoduché automaticky a zároveň rychle a přesně polohu určit. Proto se může stát, že keš umístěná blízko hranic správních jednotek bude nesprávně přiřazena. Tyto údaje se zapisují do TAGů, které si může každý uživatel upravit sám.
  • Pokud máte ale pocit, že počet keší v mapách je výrazně menší, zřejmě nemáte u všech keší přiřazeny TAGy pluginem Divider. Stačí ho spustit a následně vyzkoušet, zda došlo k úpravě.

Nesedí počty archivovaných a disable keší

Nesedí počty archivovaných a disable keší

  • Před každým generováním statistik byste měli aktualizovat stav nalezených/vlastních keší. Tím předejdete tomuto problému. Pokud vyberete pouze aktualizaci stavu, nemusíte se bát, že dojde ke změně jiných údajů.

Nesedí počty keší v grafu/tabulce podle času nálezu

Nesedí počty keší v grafu/tabulce podle času nálezu

  • Pokud nemáte zadán čas nálezu u keší, počty ani sedět nemůžou. Časy je proto třeba doplnit.
  • Pokud časy máte zadané a nesedí histogram s počty nálezů za světla a tmy, je třeba před spuštěním Statoru spustit ještě plugin SvetloTma.

Statistiky ukazují nesmyslné datum nálezu

Statistiky ukazují nesmyslné datum nálezu

  1. přestaňte používat ke stahování nálezu GeoJarry. GeoGet má již dlouho legální náhradu v menu Databáze
  2. změňte si formát data na geocaching.com na cokoliv jiného, než je dd/mm/rrrr nebo dd.mm.rrrr
  3. Stáhněte znovu nálezy legálním nástrojem.


Vlastní keše

FIXME

Ve statistikách mi chybí některé/všechny vlastní keše

Ve statistikách mi chybí některé/všechny vlastní keše

  • bla bla

Počty nálezů/logů u mých keší nejsou správně

Počty nálezů/logů u mých keší nejsou správně

  • bla bla

Chyby v grafu vlastních keší

Chyby v grafu vlastních keší

  • bla bla


user/skript/stator/stator-diagnostickyprofil.1449346399.txt.gz · Last modified: 2015/12/05 00:00 (external edit)